Nordstrøm: Berlin, 2006

Berlin

I vintertunge dyner
Ved Alexanderplatz
Vender mine syner
I en uendelig nat
Du sender hede bølger
Med Nordens kolde vind
Højtrykket det følger
Jeg går ud af mit gode skind
Larmen fra mit vindue
Der i blæst går op og i

Baby jeg’ din
Hvem kan sove i Berlin
Du’ min medicin
Hvem kan sove i Berlin
Berlin, Berlin, Berlin

Jeg som har lagt planer
Hvem der bare sov
På dine hvide lagner
Hvis jeg bare ku få lov
Jeg går gennem natten
Med alkohol og kvindeskrig
Bare denne tankestrejfen
Ikke hele tiden jog forbi

Baby jeg’ din
Hvem kan sove i Berlin
Du’ min medicin
Hvem kan sove i Berlin
Berlin, Berlin, Berlin

Nordstrøm, 2006 - fra CD udgivelsen "Dagdrømmer"
Nordstrom_300X250px-1
Nordstrøm består af
Troels Holdt: Guitar + alt
Lars Malm: Vokal + alt
Gengivet med tilladelse fra Nordstrøm.

Husk til din Berlintur

Vælg de sider du skal huske til din tur
+

Valgt: Til Berlin rejsen

Vælg noget til turen

X

Item added to Favorites!

Berlin-guide på Facebook

facebookBerlin-guide er aktiv på Facebook. Følg med og få de senste tip og nyt om Berlin og berlin-guide.

Berlin-guide anmelder

Få nyhedsbrev fra Berlin-guide

Abonner på nyhedsbrevet fra berlin-guide.dk. Det er gratis og ca en gang i kvartalet

catchme refresh

En ide til rejsen?

Annonce

Annonce

En tilfældig buket til inspiration

1900: Heinrich Zille und sein Miljöe1900: Heinrich Zille und sein Miljöe

Tegneren Zille, kendt som penselhenrich, døde i 1929, men er stadig allestedsnærværende i Berlin. Gamle kneiper måles i, om Zille nu var stamgæst her. Zille satte billeder på Berlin før og efter 1. verdenskrig.

Billeder fra BerlinLæs mere
Güstrow - Barlachstadt

Güstrow er en lille by i Mecklenburg-Vorpommeren nord for Berlin, 45 kilometer syd for Rostock. Der bor 28.000 mennesker i Güstrow, og det gør Güstrow til syvende største by i området. Byen har tilnavnet Barlachstadt efter den kendte kunstner Ernst Barlach, som kom fra Güstrow. Han boede i Güstrow fra 19 [ ... ]

Guide til byer rundt om BerlinLæs mere
Jugend KZ Uckermark (90 km NORD) - KZ lejr for pig...

Ungdoms KZ lejren i for piger og unge kvinder i Uckermark blev indrettet i foråret 1942 for de yngste, der sad i KZ kvindelejren Ravensbrück. Her sad omkring 1.000 piger og unge kvinder fanget i 1945. Det var primært kvinder, som var arresteret som følge af en lovgivning fra 1937 om forebyggende forbryderbekæmpelse (Vo [ ... ]

Nazisternes KZ lejre omkring BerlinLæs mere
Voksne på forlænget forårsweekend i Berlin

Vi skal på LANG forårsweekend i Berlin. Tre voksne par og 2 singler med hang til god mad, kultur, historie og nok ikke natklubber. Snak, hygge og god øl er vigtigt. De heldige flyver allerede onsdag aften og kan tage en dag på arbejde via internet og skype. De sidste kommer sent torsdag – og fredag morgen. Hjemrejsen  [ ... ]

Programmer og planer for den næste BerlinturLæs mere
Culinaria Deutschland - tænderne i det tyske køkke...

Anmeldelse. Culinaria Deutschland - Deutsche Specialitäten er en tysk kogebog med alt det bedste fra det tyske køkken. 377 proppede sider med historier om tysk mad, masser af opskrifter og fotos. En guldgruppe fundet på udsalg til 4,99 Euro i Kreuzberg.

Faglitteratur - mennesker, historie og samfundLæs mere
1933 10. maj: Bogafbrænding i Berlin1933 10. maj: Bogafbrænding i Berlin

1933 10. maj. På Opernplatz i Berlin samles nazisterne og brænder alle de bøger af de ikke kan lide. Store bål flammer op over hele Tyskland. Men Berlin er centrum. Nazistene havde grebet magten – og nu slog de til. Bogafbrændingen var en del af ”Aktion wider den undeutschen Geist”. Aktion mod den ut [ ... ]

Billeder fra BerlinLæs mere
På tømmerflåde gennem Berlin

Floß und Los i Köpernick har de særreste flåder, som du kan leje til en tur op ad Spree. Stærkt afslappende på en varm sommerdag. En lidt anden måde at se berlin på.

Aktiv i BerlinLæs mere